tisdag 23 november 2010

Tillbaka från den andra sidan


En kort stund i lördags jobbade jag upp lite gott humör för det här med snöcykel, och några meter cyklade jag sedan också som synes.

Sedan jag kom hem från Jönköping har jag under söndagen cyklat ett kortare distanspass för att se vad jag nu för tiden ansåg om det där med att cykla längre tid än nån timma, vilket såhär under crosstider annars blivit den vanligaste typen av cykling. Kroppen älskade det förstås. Det här med att cykla länge utan att äta och dricka brukar ju oftast inte vara något problem för mig, så det var det såklart inte nu heller (men bara för att jag jinxat det nu kommer jag förstås säkert rusa blint in i väggen på varenda pass i vinter...). Skönt att få några timmar i sträck och vädret var föredömligt vinterdistansmässigt med slaskvägar, tungt snöfall och motvind. Sånt gillar ju jag, det är härdande!

Efter det sa dock kroppen tack och godnatt, och sedan har jag sovit i ett par dygn. Vaknade två gånger under måndagen men insåg att det inte var lönt, så jag somnade om som en klubbad båda gångerna och vaknade imorse. Spännande. Känner mig lite groggy efter ett par dygns frånvaro, men det är ju svårt att avgöra om det bara beror på för mycket sömn. Kanske kan det ge lite extra förklaring till min dåliga närvaro i lördags i alla fall.

Inga kommentarer: