måndag 1 november 2010

CX i Kungsan

Jag är ledsen för den sena uppdateringen, det är mycket nu osv.
Men i lördags körde vi alltså cx i kungsan, det var naturligtvis fantastiskt. Till och med jag som tycker att det där med att svänga är överskattat tyckte att det var kul med alla miljarder 180-kurvor per varv. Massor med publik, massor med cyklister i superklassen som startade samtidigt som oss, massor med solsken och allting superbra skött av Cykloteket som arrangerade.
Med tanke på platsen kunde väl ungefär ALLT ha gått fel, ju mer folk i rörelse både i och runt omkring loppet desto svårare att få allt att flyta, men jag tror nog att allt faktiskt rullade på problemfritt. Åtminstone de delar som märktes utåt för oss. Så supertack till alla funktionärerna för jättefint arrangemang, jag hoppas verkligen det blir årligen återkommande!

Vad gäller själva cyklingen kom jag förstås fyra efter Snihs, Edvardsson & Aune, men det var väl rätt väntat. Min racerapportör höll sig för långt bakom mig för att kunna utvärdera mitt lopp den här gången, så ni får tyvärr klara er utan.

Inga kommentarer: