torsdag 25 november 2010

2-1

Jag blev såklart igenkänd igår av en man från Säter. Det är helt sjukt det där, folk känner jämt igen mig överallt och jag tycker ändå att jag oftast gör ett ganska så tystlåtet och försynt intryck och liksom inte borde vara så minnesvärd. Men tydligen då.
Det är ju i och för sig förstås roligt och trevligt och bara positivt, men ändå förvånande.
Eller så är det för att jag är så himla lång att jag liksom hela tiden korsar allas synfält vare sig de vill det eller inte.


Idag har vi haft föreläsning om mat på förmiddagen, det ledde givetvis till den nu för tiden eviga och oundvikliga konflikten mellan proteinlovers och vettigt folk. Själv är jag ju inte så värst såld på det där lchfandet, eftersom 99% av alla som håller på med sånt är paranoida och dumma i huvudet (vilket förstås kan ha sina förklaringar), men det är ju inte precis någon hemlighet. Lite tröttsamt är det med de där diskussionerna i alla fall. Man vill ju bara sticka åt dom en bulle så de blir tysta och nöjda någon gång.

2 kommentarer:

bror sa...

då kan du och jag marknadsföra dieten "termodynamikens första lag" energi kan inte förgöras, bara övergå från en form till en annan (jag vet namnet kan behöva puttsas lite).... så skriver man någon lite chek bok och vissar sig lite i tv a la blossom. så är vi rika sen...
Kort och gott, ät mindre, spring mer.

Lisa sa...

Ja, jag tror det är en affärsidé som kan vara värd att fila lite på. Man kan helt enkelt kalla den för TFL-dieten, det är kort och enkelt!