tisdag 16 november 2010

Haveri

Jag har ju tjatat en del om min telefon, och ni som försökt ringa mig någon gång sedan typ, mitten av juli, har ju de flesta blivit uppmärksammade på anledningen till detta. Den har inte riktigt funkat optimalt, för att uttrycka det milt.
Eftersom jag är en tålmodig och icke-krävande själ så bet jag såklart ihop och härdade ut i alltså snart ett halvår innan jag fick tummen ur och gick för att lämna in den, bara för att ändå okorrigerat få gå hem med den igen med trötta order om att uppgradera programvaran (som att det är något man gör spontant? är det? är det väl inte! men jag lyckades i alla fall valpögd tigga till mig en usb-sladd för att kunna göra det, så något win kom det väl ur situationen i alla fall).

Nu har jag gjort det, hur tror ni det gick?

Problemet sedan innan: ingen mottagning, problem med att telefonen lägger på mitt i samtal.

Problemet efter: ingen mottagning för samtal, ingen tillgång till internet, ingen tillgång till MMS-funktionen, ingen tillgång till bloggfunktionen, total omkastning i alla inställningar.

ÅH vad det är härligt med teknik!!!!!!!!!!
Naturligtvis kan jag heller inte ladda hem inställningar för blogg & mms osv EFTERSOM JAG INTE KOMMER ÅT INTERNET I TELEFONEN. Sätter hundra spänn på att samtalsavbrottsproblemet dessutom säkert fortfarande är kvar.
Det är ju så att man kan gråta, men jag ska väl spara mina tårar tills jag står nere på the phone house, onödigt att slösa med sån hårdvaluta i hemmets lugna vrå där man inte får nåt för det.

Inga kommentarer: