onsdag 23 juni 2010

Sånt som blivit snyggare med åren:

...cyklister!


Jag letar bilder till vår tidning här på jobbet, och rotar därför igenom varenda mapp och cd med bildmaterial jag kan hitta i gömmorna. Snubblade över en mapp cykelbilder från -96 på den gode herr Carlsson i Italien (låter man bilder ligga kvar och skräpa får man tåla att de bloggpubliceras utan ens vetskap tror jag...). Säga vad man vill om nittiotalet alltså, musiken var ju bättre och så men frågan är ju om cykelmodet var det...

6 kommentarer:

stefan carlsson sa...

riolo terme, mars -96. notera den ljusblå ylletröjan från ck antilopen. stil, finess och grace i en härlig kombination./stef

Lisa sa...

jag tycker skorna är snyggast! så många färger, i en och samma sko! mer är väl alltid bättre?

stefan carlsson sa...

speciellt om lila är en av dem./stef

Mats sa...

Nu fick jag en riktig flashback... Och jag tycker att jag känner igen de där bilderna från typ "Funsport/Åka skidor" (men jag kan ha fel). Och är bilderna verkligen från -96? Det känns mer som -92 med tanke på odämpade cyklar och utseendet på kläderna. Men minnet kan svika nu på gamla dar...

Lisa sa...

jo, de är från -96. carlsson var ju där, så han borde ju veta vilket år det var.
bilderna togs tydligen för mountainbikemagasinet (låter verkligen som en nittiotalstidning!)

Mats sa...

Då svek inte minnet helt ändå. Och kära gamla mountainbikemagasinet - hade helt glömt bort denna tidning, se: http://www.erkan.se/sites/svenskamtbmagasinet/index.htm ). Titta under rubriken omslag, så ser man verkligen kvalitén på tidningen...

Googlat: Velo - Fd Funsport Mountainbike som köpte Mountainbike magasinet och bytte namn till Velo Magazine som i sin tur blev uppköpt och nerlagd av Kadens. Velo finns dock kvar på nätet.

Och jag betvivlar inte att Carlsson har rätt (i och med att han var där... ). Bara det att jag fick känslan typ -92 istället för -96.