tisdag 15 juni 2010

Kompakt


Man får till och med plats med både sushi och tjej!

5 kommentarer:

Cykelhimlen sa...

Hmm, detta måste testas... (dvs packa in en tjej med en påse med sushi i baksätet av min lilla bil).

Fick faktiskt en liten känsla av hur det är att vara i Falun idag när jag var på ett jobb i Stockholm. De hade lyckats (med den goda smaken?)att döpa en gatan till Falungatan. Vet inte varför, men jag kände att jag ville dela med mig av denna info... (Egentligen har jag ingen aning om hur det är att vara i Falun förutom att jag cyklat Långa Lugnet två gånger)

Lisa sa...

det räknas inte om du inte också har en komplett uppsättning skivstänger och vikter i bilen

falugatan ligger väl i närheten av dalagatan till och med (och nån gata till med dalaanknytning tror jag)? det är himla fint med det lilla dalaghettot i stan.
att vara i falun är annars ganska symptomatiskt med att cykla långa lugnet. mest röda hus, skog och stenig terräng överallt.

Cykelhimlen sa...

Några följdfrågor. För nu har jag tyvärr inget gym som behöver fraktas runt... Skulle det funka med en eller ett par cyklar istället? Eventuellt kan jag leta upp en gammal motionscykel som jag kan åka runt med i bilen. Detta skulle väl eventuellt kunna räknas som gym-materiel? Och måste man känna tjejen? Funderar annars på vilket mottagande man skulle få om man skulle hänga vid den lokala sushiaffären med att komplett gym (eller cyklar?) i bilen samtidigt som man erbjuder skjuts hem...

Och stenigt kan jag skriva under på. Det är ungefär det kan kommer ihåg från Långa Lugnet (och det var ändå tio år sedan jag cyklade den tävlingen senast - dvs år 2000; även i folkmun kallad "året då man fick lägga om tävlingen pga en masssa regn").

Lisa sa...

sålänge det är för mycket vikt för att pilen ska orka + tar onödigt mycket plats är det nog lugnt. känns ju som att det inte finns nåt krav på att känna tjejen(-erna?) i fråga, men det kan förmodligen underlätta det hela + motverkar nog dålig stämning.

jag försökte cykla ll-banan från 2002 förra året. kom fram i uvnäs fyra gånger - då tröttnade jag och åkte hem. sen visade det sig att det byggts en helt ny väg åren däremellan vilket ju förklarade varför kartan aldrig stämde...

Cykelhimlen sa...

Ja det är klart, dålig stämning vill man ju undvika (och det är bra att du har klargjort de allmänna reglerna för vad som gäller en gång för alla). Fick för övrigt bara en rolig/konstig/tragisk bild i huvudet (dvs i min smått skruvade lilla hjärna) av någon på raggarrunda utanför sushiaffären med en gymset i bilen...

Och ärligt talat så var (är?) nog inte Långa Lugnet-banan den roligaste. Så jag tror du gjorde rätt som åkte hem.