tisdag 15 juni 2010

Herregud!

Jag har visst inget internet! Ägnar mig helt crazy och oldschool åt IRL-aktiviteter istället! Än så länge funkar det över förväntan.

Plockade hem en lampa igår, så nu har jag följande i min lägenhet:
-en ikeasäng
-en orientmatta
-en lampa
-ett duschdraperi
-en trave böcker
-fem garderober med kläder
-cyklar

Anledningen till den här bohagsbristen är inte att jag är arton år och aldrig har bott någonstans tidigare, utan snarare att jag bott lite för mycket på lite för många ställen under tio års tid och därför liksom aldrig bemödat mig med att skaffa mig någonting. Jag har ju ändå alltid varit på väg att flytta till nästa ställe inom några månader. Detta, plus min förkärlek för att slänga ALLT i varje flytt, gör att mängden grejer blir ganska överskådlig.
Men nu räknar jag ju med att vara kvar här ett tag, så jag funderar på att skaffa mig en soffa och ett köksbord som nästa projekt. Det känns som en trevlig grej. Men är ni inte så petiga med sittmöbler så är ni såklart alla välkomna att sitta på min matta närhelst ni behagar redan nu. Ta med presenter. Jag gillar prettoböcker, prylar i färgglad plast, gulliga djur och att få mat lagad åt mig.

2 kommentarer:

johan fintling sa...

Var är drillstaven?

Lisa sa...

ajuste, den har jag också!