fredag 18 juni 2010

Ingarvet GP och en vända på akuten

Jag var i vanlig ordning uppe på Ingarvet och körde torsdags-GP igår (bevis1, bevis2), men upptäckte efter kanske tionde varvet att jag inte såg så mycket på högerögat. Ignorerade såklart eftersom jag inte riktigt hade tid att fundera så mycket på det just då och trodde mest jag fått skit på linsen, tills jag på sista varvet slängde ur den i farten och fortfarande inte såg någonting.

Hade ett Jose Saramago-moment (ni vet, bra bok) och såg bara en mjölkvit vägg med ena ögat. Blev lite nojig och ringde sjukvårdsupplysningen som skickade upp mig till akuten och ringde in jouren på ögonavd omgående så där fick jag sen nöjet att spendera kvällen.

Resultatet av det hela: sår på hornhinnan och syrebrist i densamma, vilket tydligen leder till att det blir som rimfrost över hela hinnan vilket ju förklarar varför jag bara såg vitt. Mycket spännande det hela. Annars mest några dagar med glasögon, ögonsmärta och lite crappy syn, men det är ju helt okej att leva ett tag med. Åtminstone bättre än blindhet.

3 kommentarer:

Niclas sa...

Oj, vilken grej! Hoppas det blir bra fort.

johanna sa...

Jag gillar att du fick in en Saramago-referens samma dag som gubben går & dör. Sorgligt, men ändå lite lustigt sammanträffande.

Lisa sa...

niclas: det är mycket bättre redan nu, ser lite halvrisigt bara :)

johanna: ja!!!!!!!!!! så coolt!