söndag 20 juni 2010

En gemensam nämnare


Jag hade sett fram emot en halvdag på cykel i kortbyxor idag, men så vaknade jag med en hals som känns inuti som jag inbillar mig att Peter Harryssons hals känns. Som en tjock men lite svampig trädstam. Och ingen träning med halsont vet ju alla, så inget sånt kul för mig idag.

Tur för mig då att jag fortfarande är mitt i en flytt (nej, jag är inte klar än, om man gör lite i taget tar det visserligen längre tid men det blir inte lika tråkigt) och alltså har saker att sysselsätta mig med ändå. Förutom alltså att ligga på min nya soffa, vilket var vad jag var i Gävle och plockade hem igår, och dricka te med honung.

Det som är positivt med det här är att jag dels kan skylla mina tröttben under gårdagen på att jag hade nåt skit i kroppen, och dels att jag åtminstone slipper SE UT som Peter Harrysson. Det är skönt.

Inga kommentarer: