torsdag 24 juni 2010

Olikheter

Ja, nä, jag kör ju som ni märker inte SM. Det beror förstås till 99% på en liten självförtroendekris som drabbade mig i anmälningsvevan och som väl nu känns lite inaktuell, men det spelar ju egentligen inte någon större roll. Vad viktigare är, är ju att jag nu kan försvara Faluns heder i det egentligen mycket mer prestigefyllda (men möjligen av outgrundlig anledning något mindre kända) midsommarloppet på mtb: Orsabajk'n.

Mina främsta konkurrenter och dalarnas freshaste 40plussare, Stefan "Rent spel" Carlsson och Patrik "Paddlarn" Svensson, har nu förberett sig hela veckan för detta. Plockat isär och putsat cyklar. Bytt ut komponenter och haft semester. Planerat och laddat och funderat ut fula tricks. Vilat och intervallat och formtoppat. Allt för att frustande i sina essen kunna stå på startlinjen redo att smaka blod imorgon förmiddag.

Själv har jag ägnat veckan åt att ha ont i halsen och hosta, sova alldeles för lite, ha hästsvans och gå på aerobics och framförallt inte cykla på min otvättade mtb med rostig kedja och hackande växlar.

Jag borde alltså få någon slags handikapp. Starta på halva vägen?

Inga kommentarer: