söndag 19 december 2010

Vad man gör på en söndagmorgon


Helt vanligt snödjup i spåren idag. Eller spår och spår. The område formerly known as osv.
Jag mötte Stefan C och Patrik paddlarn vid åtta imorse för lite morgonskidor på Lugnet. För mig var det ju premiärpass, bortsett från gårdagens minisväng. Som vanligt i Falun är det vad man än ägnar sig åt rena rama lokalkändisfesten. Fredrik var där, Öijer var där, Per var där, osv osv osv.
Öijer hade dessutom varit där ännu tidigare och passade på att jobba lite extra som spårmaskin åt Lugnet, eftersom de tydligen inte spårar när det snöar/på söndagar/i december/när det är varmare än -10/på udda datum/eller varför de nu inte tyckte att det var värt att göra idag. Tur för oss andra som åtminstone slapp ha pudersnö upp till anklarna till största delen.

Jag "åkte skidor" i en och en halv timme. Var nå så jävulskt kass även i år, men skyller på Adams vallning eftersom man tydligen alltid får göra det. Tror däremot att det där med skaten kommer ha fallit på plats till i år, så där räknar jag med att få vara tillbaka på min naturbegåvningsnivå. Ska försöka fixa i ordning dom skidorna till veckan så jag kan testa.

4 kommentarer:

stefan carlsson sa...

men det är ju så lätt.... tack för en finfin morgon./stef

Lisa sa...

såklart det är lätt, jag ska bara komma underfund med exakt hur lätt det är! lär ske nästa gång.

& tack själv! hoppas på fler sådana.

Anonym sa...

Skejtade i morse och du va int där.. // Paddlarn

Lisa sa...

du åker ju ändå bara hem när jag är där!!!! ;P

Nä men jag är väl där nästa gång, säg till innan bara!