torsdag 30 december 2010

FRISK!

Jorå förstår ni, idag är jag frisk, idag har jag tränat! Här är ett bevis från min halvhjärtade planksession (jag hatar plankan men känner att det inte är riktigt ok att vara så dålig på det som jag är, så ibland måste jag ändå):


Strax ska jag ut och springa en vända också för att se vad kroppen säger då. Förhoppningsvis jublar den och hjular hela vägen hem för imorgon ska jag få cykla ute med Lisa2, och det är ju två saker jag verkligen inte gjort på länge och som jag tycker himla mycket om så då vill man ju gärna ha kröppa på sin sida.

På pedalfronten kan jag glädja er med den härliga upplysningen att jag inte var handikappad i huvudet, född i farstun och tappad bakom en vagn. Skönt va? Till och med Johan fick hålla på och gänga om och fixa och dona ett tag och använde minst ett verktyg som jag inte har hemma, så jag känner att jag fortfarande har den lilla mekheder jag skaffat mig genom att typ... kunna byta slang(?) i behåll. Det hade varit så fruktansvärt förnedrande (men inte helt orimligt) om jag bara hade skruvat åt fel håll eller nåt sånt dumt.

Men viktigast är alltså att jag är frisk. Firade det med att lägga på fem kilo på marklyften. Kände mig stark och snygg såklart, ända tills nån rivierasnubbe med page och shorts kom och gjorde uppskattningsvis ca tvåhundra repetitioner på 15 kg mer än mig.
Så kan det vara, livet. Men mest är det fint.

2 kommentarer:

johan fintling sa...

Har du ny iPod?

Lisa sa...

så skarpögd och så ickenytänkande på en och samma gång