söndag 5 december 2010

Rimmat valfläsk

Globetrotter-Lina sitter i asien och delar via facebook ut en provprenumeration på lokaltidningen till den som motiverar sig bäst. Jag känner ju att jag efter följande julerim och juleporträtt av henne rimligen förtjänar lite dalanews:


Jag behöver en tidning, jag har blivit så dum
Vet inget om Åsgatans Bröd
Läsa på webben gör ryggen krum
och djungeltrumman är död

Jag vet inget längre om vem som blitt gift
Vet inget om julens korinter
Vem ersätter pastorn i vilket stift?
och hur blir det med vädret i vinter?

Du ser hur det blir, jag missar en massa!
Blir konversationskonstens b-lag
En tidning om dagen skulle nog passa
och ge mitt kallprat ett påslag

Jag ber dig på vers, det finns nu här skrivet
Att från dumhetens bojor befria
Mig från den eviga gåtan i livet
Vem blir Leksands lucia???


Visst tycker väl ändå ni det med?
Fast mest nöjd var jag förstås över att få versa utan att framstå som en idiot. Man gör tydligen det om man gör det i tex i övrigt helt normala mail. Jag förstår inte varför. Älskar rim, det är det bästa med jul. Tror ni folk blir ledsna om jag skiter i att ge dom julklappar i utbyte mot evighetslånga rimepos? Jag kan tänka mig att fila på sådant istället för att öppna fysiologiboken. Fast så kan jag ju tänka mig att göra rätt mycket utom att öppna den, i och för sig.

8 kommentarer:

stefan carlsson sa...

jag lägger mig platt på marken och gratulerar till prenumerationen. snyggt./stef

Lisa sa...

nu har jag ju inte fått någon än, men det gläder mig att du håller med mig om att jag borde!

Papsen sa...

Som ansvarig för i vart fall ca halva uppsättningen gener noterar jag här stolt din talang. En av flera andra bör jag f ö påpeka.

Lisa sa...

ja, dom goda generna tackar vi för!

Lina sa...

And we have a winner...
Dom andra lamnade wo direkt, fattadwe val att dom lirar i en helt annan division nar det galler bade rim och smicker.

Lisa sa...

Hurra!!

Maja sa...

grattis lisa, du har ju helt klart talang för det där!

Lisa sa...

tack! tyvärr är nog varken rimstuga eller professionell smickrare så värst lönsamma verksamheter 2011... det är synd.