söndag 26 december 2010

Två saker som bekymrar mig

Problem 1: den ständiga inre konflikten mellan en god uppfostrans vilja att vara trevlig och älskvärd, och den inre tjurskallighetens vilja till det motsatta.

Problem 2: jag får inte fast de där jävla pedalerna?! tänker skylla på JJ som tog av dom (ingenting är väl någonsin mitt fel?). Åååååhhhhhhh orkar icke, mina vänner. Himrans crappofest. Går och lägger mig, eventuella tips jag kan ha förbisett (har aldrig skruvat fast pedaler förut, är väl tjej etc, har väl folk som vanligtvis gör sånt osv, så alla tips är bra tips) kan ni med fördel lämna till mig via valfritt kommunikationsalternativ. Men ring kanske inte.

4 kommentarer:

Kristin sa...

Vad är det för pedaler? Skruvas de med insexnyckel eller skiftnyckel? Kolla om du hittar markeringar för vänster och höger, så att de gängar in rätt.

//Kristin - långt ifrån mekproffs men är inte elitcyklit/har sponsorer och får därför oftast skruva sina pedaler själv

johan fintling sa...

Lisa, du vet att vänsterpedalen har vänstergänga va? (Ska således skruvas i motsols.)

Janne.J sa...

bra skyll på mig bara.Du kna säkert hitta på fler saker som är mitt fel bara.

Ett tips är att pedalerna ska skruvas på framåt och av bakåt.

God fortsättning!

Anonym sa...

De e svårt att förklaaar för nån som int begrip seg påå.. // Paddlarn