måndag 13 december 2010

Joyful bliss i lerbadet

Glad tjej, skitig cykel, trasig växel, findäck.

CX-cupens hovfotograf, alltid lika begåvade Jahn Ekman var närvarande under Åstorps tävling i lördags och levererar som vanligt fantastiskt fina foton från lervällingen. Jag tyckte som sagt att det var en helt fantastisk bana, så jag var som ni ser rätt glad och nöjd även när det inte fanns annat att göra än slänga upp cykeln på armen och börja springa.
Bevis på att jag innan dess faktiskt cyklade kommer här nedan:


Och en sista bild från lokale Christian Rose som rätt bra visar underlaget. Opti! As we say in dalom.


Dessutom fick jag komplimang för min teknikutveckling av Åsas kille Markus i söndags. Sånt är ju så svårt att se själv, men rimligtvis (förhoppningsvis?) borde han ha rätt, det tar sig. På banor som söndagens, eller Ludvikas, är jag fortfarande för teknikotränad för att kunna ta i, men det har nog blivit bättre på det stora hela under hösten ändå. Skönt att få höra av andra emellanåt i alla fall, så tack för de uppmuntrande orden!

2 kommentarer:

Maja sa...

Det är så roligt att se bilder på dig från tävling och träning, du ser alltid så glad ut, hur gör du?!

Läste artikeln i tidningen om sökandet efter ledare, har ni fått nått napp?

Lisa sa...

Haha, jag vet inte (jag har inte ens tänkt på det innan, men nu när du säger det stämmer det nog!). Jag tror det är en kombination av att cykelcross är så barnsligt roligt och att jag tenderar att grimasera på sätt som liknar ett leende.

Ja det verkar som vi fått napp faktiskt, av en elitåkare som ska lägga den egna karriären på hyllan. Kan nog bli hur bra som helst!