torsdag 9 december 2010

Istället för studier

Jag och Lisa2 och Annika ska få lite hjälp med teknikslipning när det gäller basövningarna i styrketräningen av YA-Tommy, så igår körde vi alltså marklyft. Idag känns det mellan skulderbladen. Mest sugen är jag förstås på frivändning och så, men var sak har väl sin tid.
Det fina med tränare är som vanligt mest att de sköter tänkandet åt en. Tommy ba "Men xxx kg ungefär bör ni klara" och då accepterar man ju det och så nöter man på tills man fått upp den där stången med de där vikterna. Det är klart det går liksom, det är som vanligt bara en träningsfråga.

Skulle jag själv bestämt däremot skulle jag väl säkert fått en mental blockering vid gränsen för tresiffrigt och fastnat där. Man (jag) behöver optimistiska människor runt omkring sig (mig) som sätter upp målen.

I helgen åker jag till skåne för lite snösladdande i CX-cupen. Formen har väl varit bättre för det, men det blir säkert kul att vara söderöver. Hoppas man vinner spiddekage.

Inga kommentarer: