söndag 25 april 2010

Tantcykel

Lika festligt som det var igår, lika ofestligt var det idag.

Imorse var jag lika trött som igår innan jag kom iväg, med skillnaden att det idag inte vände när jag kom ut. I Sågmyra blev jag hungrig och sedan var det några timmars orgie i att vara gammal, trött och svag med surben. Pulsen lika låg och ovillig som benen, sprättigheten har fan aldrig varit så långt borta och det är ju tydligt under den här sortens pass hur viktigt det ändå är med träningssällskap. Hade jag varit ensam hade jag ju kastat cykeln i diket och liftat tillbaka liksom. Nu gnetade jag ändå på och grinade illa i tre timmar (innan jag fick en glass på Focus och blev glad igen, jag är åtminstone bra på fikabiten, det är ju alltid något).

Ställer in i Hammarö och flyttar ur min lägenhet i Örebro istället, jag vet inte när jag ska hinna göra det annars. + ska ju ändå aldrig mer cykla osv osv osv

2 kommentarer:

Lisa Sandberg sa...

Vad är det jag hör?! Inget Hammarö? Då måste jag ju vara helt blåbär helt själv :P
Har börjat få kalla fötter nu, vill inte, är ju så mkt som är nytt och som man ska hålla reda på :S

Lisa sa...

Jaa, tyvärr :(
Men det går säkert bra, någon gång måste ju vara den första, när den än är!
Vi får tajma in nästa tävling tillsammans!