fredag 2 april 2010

Långfredag

Det här med långfredag - I'm doin it rite!
Det kristliga lidandet har det ju visserligen inte varit så mycket med (även om jag just nu ätit lite för mycket salta cashewnötter och är rätt törstig, vilket han väl var på korset också antar jag, fast av lite andra skäl) men jag har då inte aktiverat mig i onödan i alla fall. Löst fem korsord (Svenskans, givetvis, respekt!), läst lite bok, klappat rätt mycket hund och mest legat i soffan med fötterna på armstödet sen sju imorse. Tog ut mig själv, min mor, Kurre & Allan på ett par timmars promenad vid lunch också, men annars inte mycket.
Inväntar nu trerätters med mina syskon & min brollas flickvän i afton.

Jag fick aprils träning på mailen idag också. Sjukt peppad! Carlsson är så pedagogisk med det här månadsupplägget eftersom jag aldrig hinner tröttna innan det byts ut igen. Mycket lämpligt och passande för min egen lättuttråkade själ.

Nu duscha och plocka fram törnetiaran och det lilla höftskynket. Imorgon distans, hoppas på sol och finväder!

Inga kommentarer: