torsdag 22 april 2010

Löjligt bra humör, en näve intervall och blablabla

Ja, alltså.
Johan talade idag om för mig att det minsann inte alls var några konstigheter med att gå klädd i cykelkläder till vardags och att han nu till våren skulle börja jobba i sina bibs eftersom det, så länge man matchar det med skjorta och slips, bara ser ut som en lite sportigare variant av slipover.
Jag är ju tjej så jag fattar ju inte ironi och sånt utan tog honom naturligtvis på orden och spenderade därför resten av dagen iförd den ultimata kombon av klassiska och odödliga plagg som cykelbyxor, benvärmare, cykeltröja och skinnjacka, utförandes lite ärenden i stan.

Det var ju inget märkligt med det. Alla vet ju att lycra never goes out of style, så jag kände mig naturligtvis sjukt cool och som en hipp katt etc. Kom ihåg på vilken trendsetter ni såg det först, när varenda tweenbrutta kommer gå runt i blöjtights från gina tricot nästa vår.

Hur som helst. Jag skulle hämta tempopinnar hos Carlsson ju. Jag kom därifrån med två uppsättningar varav noll passade på min cykel. Himla snopet. Som tur var hade jag för bråttom för att hinna bli sur, eftersom jag skulle möta den här tjejen och tillika min FaluCK-klubbkamrat typ fem minuter innan jag ens klivit ur bilen hemma:
Fick intervallsällskap av andra Lisa alltså, trots att jag var försenad! Himla fröjdefullt. Jag har ju lovat mig själv att sluta cykla ensam, och än så länge verkar det ju gå rätt bra med den saken. Det är trots allt ändå rätt mycket roligare att slita i blåsten om man slipper göra det själv. Hade förstås på sällskapssjukt sätt lite svårt att STFU n trampa osv, så jag pratade mest, men tog ändå i och stampade lite på pedalerna ett par vändor. Var ju inte världssnabb kanske, men blev lite trött ändå.

Ser ut som en idiot i alla fall, men någon ska ju göra det också. Imorgon tror jag att jag, förutom att ringa Stefan W (ja, jag vet, jag måste verkligen skaffa vänner med lite olika namn snart...) och vara rar och fråga om HANS tempopinne kanske passar, borde ta mig i kragen och 1.tvätta crossen (ni kan inte ens föreställa er hur behövligt det är, jag skäms varje gång jag ser den) + 2.byta sadel.
Förutom att fika på jobbet då. Vad tror ni morgondagens sötbröd är?

4 kommentarer:

Lisa Sandberg sa...

Tack för sällskapet! :)
Men man gör ju sig inte så värst bra på kort måste jag säga... :P

Lisa sa...

tack själv! men du var ju både snabb och snygg! ;)

johan fintling sa...

"Inget konstigt alls"

Lisa sa...

nej, verkligen inte.