tisdag 22 februari 2011

stark och fin

sänkte kadensen ytterligare och lade på 0,5kp extra på mina styrkeintervaller idag, mest för att se vad som skulle hända. resultat: en helt otippat stor effektökning. det är så mycket jag inte fattar.

å andra sidan var jag ovanligt snabb och lätt när jag var ute och sprang igår kväll också, så kanske har jag och kroppen bara en tacksam och konfliktfri period. den lär väl vara ca en eller ett par dagar till innan jag börjar få för höga krav för att kunna upprätthålla. jag är till min kropp vad de amerikanska skönhetstävlingsmammorna är till sina femåriga döttrar.

3 kommentarer:

Maja sa...

du är duktig!

Lisa sa...

tack, du med! nästa år kanske jag lyckas bli lika duktig som dig på skidor om jag ligger i lite! är du laddad inför vasan?

Maja sa...

jo, jag känner mig sugen! även om jag just bloggade om vilken tröttning jag varit senaste veckorna... :/ men det ska bli skönt när vasan är över och man kan ut och glida på fjället, med termos och utan press. ja, chanserna att du ska bli bra på skidor är ganska stor skulle jag säga.