torsdag 3 februari 2011

OL!

Den här gamla bilden från 2009 är väl tagen senast jag fick någon teknikhjälp med skivstångslyften, förutom marklyftsträningen jag och Lisa2 hade innan jul då, och det var ju inte precis igår.
Men vi läser ju träningslära nu så det ingår lite praktikpass av allt möjligt, och idag fick vi hjälp av kul-Mats med hela repertoaren av skivstångsrelaterade övningar. Allt från böj till ryck och sneda utfall och allt däremellan. Sjukt kul. Jag älskar att det är så teknikbaserat trots att det är en sån kraftsport. Hade tiden varit oändlig och man kunnat fokusera på hur vitt skilda saker som helst så hade jag ju lätt ägnat mig åt OL också! Sjukt tacksamt dessutom med något så mätbart och konkret. Ett kilo är ett kilo är ett kilo liksom.

Nu ska jag istället cykla testcykel. Också kul. På sitt sätt.

2 kommentarer:

Fredrik Ericsson sa...

Ett kilo är ett kilo är ett kilo på skivstången och en watt är en watt är en watt på testcykeln... stackars alla de som idrottar utan något objektivt mått på sin prestationsförmåga ;-)

Lisa sa...

eller lyllos alla dom, kanske, som kan få vara gudasända idrottsgåvor i sina egna huvuden och aldrig får siffror på den eventuella sugigheten? :)
ungefär som när man (jag) cyklar själv utomhus :P

(tc är ju annars roligt just på tyngdlyftningssättet, att det är så mätbart. ute på cykel (och i grupp, omg!) härjas det ju runt mer hej vilt i blindo och ska gås på den där opålitliga "känslan". som att känslor nånsin varit nåt att lita på liksom! ha!)