söndag 6 februari 2011

En förkortad historia och en fråga

Hade skrivit ett långt inlägg men slarvade bort det. Jag har cyklat över Toftbyn/Enviken/Linghed/Svärdsjö/Toftbyn/Sundborn/Hosjö. Mötte YA i Linghed. Helt otippat eftersom ingen brukar cykla så sent som jag har börjat lägga mig till med att göra nu för tiden när jag inte har idats(böjningsformen?) gå upp i svinottan som jag brukar.

Mycket snor, mycket underställ, men mycket fint på det hela taget. Det där är min ångestigaste(böjningsformen!) runda, men idag var det helt befriat från sånt. Opti, dvs.

En fråga annars, någon av er borde ju veta: Vad beror sådant där värmedaller över vägar på? Ni vet som man ser på ökenvägar/savannen/osv?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Värmedallret betyder attt du har cyklat VÄLDIGT långt!

Fredrik sa...

Dallret på att ljuset bryts i gränsen mellan luft med olika täthety. Uppträder även vintertid: http://www.yr.no/nyheter/1.7493155

Lisa sa...

åsa: men är man så snabb som jag så kommer man långt vet du ;)

fredrik: ah, tack! jag visste väl att någon kunnig människa skulle veta! såg det igår över enviksvägen och har nog inte sett det vintertid förut vilket fick mig att fundera, men nu vet jag! :)