måndag 21 februari 2011

Men man gör så gott man kan

Jag fick en så fin spellista av Mats på Cykelhimlen i kommentarsfältet idag, vilket naturligtvis var vansinnigt välbehövligt med tanke på att min egen musiksmak stagnerat till att enbart omfatta glee cast, tråkig intervallträningsmusik och sånt jag lyssnat på sen jag var sexton. Typ. Hur som helst så plockade jag helt fräckt ut mina egna favoriter ur den, så här får ni Mina favoriter av Mats favoriter.

Dessutom kan ni få den här som bonus: Moonlight Sinatra (Kuriosa: Beethovens Moonlight Sonata, som ju är pianodelen i den, var det allra första jag lärde mig spela på piano när jag var barn! Det tog svinlång tid innan det satt, av förklarliga skäl, och jag kunde ju inga noter eftersom jag aldrig spelat piano innan, utan jag fick lära mig en bit av den utantill varje vecka och lägga ihop till hela stycken. Jag hade en duktig lärarinna. Så nu vet ni det och kan föra in även den informationen i era excelfiler över mina åstadkommanden i livet.)

6 kommentarer:

johanna sa...

http://open.spotify.com/user/crossyrstitches/playlist/5g8ZnFkulsHK9qXpNPMwHS

Lisa sa...

ååh bara till mig!! lillcrust for lillcrust!

Lisa sa...

jag har inte ens hunnit lyssna på den och älskar den redan!! så många gamla favoriter på en och samma gång! varm i stenen etc

johanna sa...

och några nya!

Lisa sa...

ja! mycket fint, tack!

Mats E sa...

det är väl så genier jobbar; inspireras av andra för att sedan skapa sina egna mästerverk...

och, ja raphaspellistan är riktigt grym!