lördag 1 januari 2011

Ulltipset

Tänk att få cykla årets bästa pass, två dagar i rad. Det är ju inte illa det inte. Idag frös jag inte ens om händerna.

Något som annars tagit min vintercykling till nya höjder är mitt nya merinounderställ från Smartwool som jag fick i julklapp. Alltså det är så himla bra! Jag har alltid problem på vintern eftersom jag som bekant blir svettig en halv minut in i passen, och det spelar liksom ingen roll om det är varmt eller kallt för jag blir det i alla fall om jag ska ta i minsta lilla, och svettigt i kombination med minusgrader är ju som alla vet = svinkallt om det tillkommer tex lite vind eller stillastående eller bara lite längre tidsperioder än nån timme.
MEN, det här ullunderstället! Det är ju precis så bra som alla sagt att det ska vara! Det blir verkligen inte kallt! Och det är så himla tunt och fint och lätt och mjukt och skönt ändå! Ska ni köpa nåt vintersportrelaterat och fortfarande dras med något annat närmast kroppen så är det lätt värt, det visserligen ganska höga, priset med ett smartwoolställ. Eller motsvarande, finns väl säkert massa märken som gör liknande. Spring och köp och tacka mig sen.

Inga kommentarer: