måndag 10 januari 2011

Tack & hej cupen2010

Cupen är slut, och det som sagt med en andraplats för mig efter att sedan oktober åkt land och rike runt för att kräla i olika sorters lera, slira i olika sorters snö, trampa sand, slita bromsbelägg, springa i trappor, svära mellan tänderna och hoppa över plank.

Det började ju här hemma i Falun med det här fina och soliga höstvädret:


...och slutade nu i Lund med lite vintrigare omgivningar:


Det har varit en sjukt rolig höst på alla sätt och jag har lärt mig otroligt mycket som cyklist. Stort tack till Jens, Robban, Oscar, Adam & Janne som, förutom att ha varit mitt ypperligt trevliga och roliga rese- och boendesällskap, även har hjälpt mig på en massa sätt de mer eller mindre vet om själva. Ibland uppenbart genom att låna mig grejer, fixa grejer med min cykel eller tekniktipsa mig, och ibland mindre medvetet genom att jag kunnat snappa upp saker och fått se och lära av folk med så mycket större erfarenhet och kunskap än jag själv. Sjukt värt på alla sätt, verkligen!
Tack också förstås till alla helt fantastiskt trevliga människor som frekventerat alla deltävlingar, både medtävlande, arrangörer, anhöriga, publik och annat löst folk. Det har varit en helt fantastiskt fin stämning cupen igenom tycker jag, vilket gjort det kul att gråta blod på vilken igenslammad gammal åker som helst. Bonustack förstås även till Johan som tålmodigt lagat, skruvat ihop och justerat min cykel när jag kommit hem och envisats med att köra sönder den lite mer än nödvändigt.

Det ska bli skönt att slippa resa runt ett litet tag, men det ska lika mycket bli tråkigt att inte få ta del av allting längre.
Till nästa år hoppas jag på lite mer lämpat material, en del bättre teknik, ett stabilare tävlingssjälvförtroende och mer tryck i påkarna, precis som alla andra. Det har varit en kul säsong, snart är det höst igen! Vi ses i leran då.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Jag har ett filmklipp på dig när du springer nerför backen i Lund om du vill ha?

Lisa sa...

haha ja, frågan är kanske om jag verkligen vill se det? :)
men du får gärna maila mig det! lisastrom@kittymail.com

Daniel sa...

Det kommer en länk till din mejl alldeles snart...

Lisa sa...

tack snälla du!

Daniel sa...

Så lite så. Det var inte lika kul att filma dig springa nerför backen som det var att filma de som cyklade och kraschade (eller sprang och kraschade). Tycker du får krascha mer, helt enkelt.

Lisa sa...

ja jag vet, jag ska sluta fåna mig till nästa år. mindre trams, mera on the edge ;)

på tävlingen i kristianstad gjorde jag en mycket tjusig sälvurpa med djupdykning i marken över plankhinder, DET borde du ha filmat. Cykeldelar, armar, ben, snödrivor och hjul åt alla håll och kanter. klassiskt AFHV-moment.