lördag 22 januari 2011

Omnom

Att vänta med hemtentan till sista dagen (inlämning ikväll!) och efter ett distanspass på förmiddagen var väl kanske inte sådär våldsamt begåvat. Att man blir korkad av att köra distans vet ju alla, och det man förtjänar är att få tupplura på soffan till lördagseftermiddagsskräpteve (bra ord). Det borde jag väl ändå ha varit klok nog att ha haft i åtanke under veckan? Uppenbarligen inte.

Fint pass idag annars. Blötsnöigt nå så jävulskt, jag har väl käkat vägsalt för att täcka ett livstidsbehov, haft så mycket frusen blötsnö i ögonfransarna och på kinderna att sikten periodvis var mer eller mindre obefintlig och hela Svärdsjö-Envikens befolkning vinande om öronen då halva kommun' verkade vara ute och åka bil idag(?!).

Ändå varmt och skönt och fina vägar! Jag cyklade givetvis med hjälpryttare av bästa kalaskvallisort som lät mig ligga på rulle när jag blev tjurig, höll vattnet över fryspunkten i sina ryggfickor och matade mig med snickers när han tyckte jag verkade behöva det. Det är väl ändå så ett pass ska bedrivas?

Ikväll ska jag säga hejdå till Camilla som ska flytta härifrån. Kanske slår jag på stort och tar mig en öl. Kanske kan jag inte riktigt hantera så mycket crazyness och låter bli. Den som lever får se.

Inga kommentarer: