lördag 15 januari 2011

Begåvningsreserven

Jag skulle skarva en taklampa här imorse. Råkade såklart kortsluta hela jäkla lägenheten. Men givetvis inte på ett så enkelt sätt att det bara var mina egna säkringar som small, nä, man ser väl till att hela huvudsäkringarna i huset ryker. Ska man göra det så ska man ju göra det ordentligt, som vanligt. Skamsen fick jag ringa min hyresvärd som fick komma skenande över gården och styra upp och fixa och dona på mystiska ställen i källaren innan det gick igång igen.

Nu har jag el igen, men jag vågar ju inte koppla in taklampan direkt. Att behöva ringa om samma sak en gång till skulle till och med jag tycka var pinsamt.

Förhoppningarna om utecykel dog ungefär samtidigt som belysningen, när det vid lunchtid inte blivit varmare än -14c. Efter att ha svurit och gnällt ett tag tog jag på mig löpskor och vallade jeppe ett varv runt tisken innan jag lämnade honom och skarvade på en 50 minuter till själv. Längre än en och en halv timme är min kropp för löpovan för att kunna springa så sedan fick jag ge mig. Ska nog försöka ta mig ner till friskan och ge mig på de där roddintervallerna igen lite senare istället...

Inga kommentarer: