torsdag 13 januari 2011

När tv är som bäst


Party personifierat?

Men har ni sett DET HÄR? En tv-serie som ska hitta "the genuine Ken" (finns det en barbie-variant också eller? finns det sedan en dejtsåpa mellan de två vinnarna? har de headhuntat lämpliga typ.... Skipper som sidokaraktärer? jag känner att den här serien skapar så många frågor.)
Älskar att "Party-Ken" (bartender! rapper!) har en liten tokig tuppkam så man fattar vilken crazy party dude han är, i kontrast till tex "Artistic-Ken" (musician! songwriter! coffeelover!) som ju har ett lite mer europeiskt och känslofyllt french hårsvall. Det känns ju dock en aning oklart vad som skiljer honom från "Crooner-Ken", förutom att han tydligen även är en "performer", vilket väl rimligen borde gjort honom mer artistisk än nån kaffesörplare, men jag antar att man kanske inte ska märka ord i det här sammanhanget.

"Compassionate-Ken" (lifeguard! child care provider!!) verkar hur som helst enligt facebookrösterna leda ligan i tät strid med "Style-Ken" som inte ens har en namnrelaterad sysselsättning (kunde man inte hitta EN ENDA katalogmodell i hela USA som kunde tagit den här platsen eller? inte en enda?).

Själv känner jag förstås mest för "Heartwarming-Ken" som ju lägrar flickorna med den helt oförnekbara hjärtvärmarrepliken "Hi, my name is Keith. And I'm ready: Reliable, Educated, Ambitious, Devoted and Yummy. Yeah, I said yummy. This is the type of chocolate that's good for your health.", och hade man fått DEN levererad till kvart i tre-ölen så hade man ju keeeheheeheenappast kunnat motstå. Eller så hade man.

2 kommentarer:

Snarkus sa...

Oj, den där repliken ska jag bannemig spara på och använda nästa gång jag går ut på krogen! (Dvs typ till jul.)

Lisa sa...

ja det tycker jag. men glöm inte att höra av dig till mig efteråt och rapportera om resultatet!