måndag 31 januari 2011

Things to do in Falun when you're dead

Ja jag har ju inte legat på latsidan när jag varit borta, jag har ju varit ute och sett mig omkring lite här utanför min egen dungeon, så jag bjuder på lite fräscha turistbilder:





Nästan lika verkligt som Sagan om ringen!!!*

Nä, förlåt, skoja. Det är inte ens roligt, jag vet. Men jag har vaknat med halsont idag och det är synd om mig och det är alla ursäkter man kan tänkas behöva för att utnyttja photoboothfunktioner, självömka och tex i huvudet lista sånt som de mest humörhöjande inslagen i musik (1.pampiga stråkar, 2.trumpeter, 3.handklapp, för den som undrade).

Annars verkar det som att jag har en kartong med en tjusig cykel väntandes på mig, nästan bara en armlängd bort. Spännande va?! Jag har dock inte hämtat den än, jag misstänker att det krävs något större än lillbilen för att kunna frakta hem den och storbilen är utomsocknes och jag är inte mer desperat än att det kan få vänta ett par dar då. Det är ju inte som att vårvädret verkar vara i ett sådär jobbigt gången-mellan-tbanan-&-pendeltågen-stressigt antågande precis, så barmarken lär nog dröja.

(* syftar förstås på det jätteroliga Hej Domstol-inslaget från början av tvåtusentalet eller när det nu nu var de där himla troll- och grottfilmerna kom, men jag gissar att få av er hörde och/eller minns det så jag försökte googla fram det för er allmänbildnings skull, men misslyckades tyvärr. Kul var det, i alla fall.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för likhet mellan Denver och Falun?

Lisa sa...

är inte det för er att svara på? det är ju jag som skrivit det.

jesus kristus sa...

du vet att jag är den enda som förstår dig!

Lisa sa...

trodde magnus var den enda som förstod mig..