söndag 23 januari 2011

iSöndag

Skulle försöka mobilblogga igen igår nu när jag har en ny telefon som fungerar osv, men eftersom jag fick tillbaka en nyare modell än den jag lämnade in så är det förstås ändringar gjorda, bland annat då i den ypperliga bloggfunktionen jag hade på gamla telefonen som nu verkar vara försvunnen. Jag lyckades igår få upp den här kvalitetsbilden på facebook direkt ur telefonen:

... men längre än så kom jag inte, och det hjälper ju inte mitt bloggande även om jag trodde det just då (hence gladheten). Måste försöka hitta en lösning, att behöva ta sig till en dator vareviga sekund håller ju liksom inte riktigt.

Fick träffa mina tjejor igår i alla fall, de är så himla roliga! Jag har ju aldrig nånsin direkt umgåtts sådär jättemycket med tjejer eftersom tjejer typ... är dumma i huvudet oftast och jag inte passar in i deras på sex and the city baserade intressesfär (eller de i min, för den delen) vilket bara resulterar i att det skär sig emellan oss och de tror att jag är ute efter deras pojkvänner istället (?!), vilket naturligtvis inte är sant eftersom tråkiga tjejer tenderar att ha ihop det med tråkiga killar, men så blir det ändå bara all drama och sura miner istället för hopp och lek och sånt är bara irriterande.
Hur som helst, det är ju tråkigt förstås, för även om trista tjejer är waaay mycket mer irriterande än vilken random idiotkille som helst, så är ju grymma tjejer så sjukt mycket roligare än den roligaste av alla roliga killar. Så är det ju. Tur för mig alltså att det finns några såna vettiga själar omkring mig ändå, även när jag numer bor i glesbygden. Kul att få flickfnittra, alltså.

Idag har jag legat på soffan och laddat ner fåniga apps till ipaden, behov jag aldrig tidigare visste att jag hade väcks ju med den där apparaten. Idag har jag adopterat en virituell iDog. Ägnade sedan resten av dagen åt att kasta iPinne och iKlappa den. Givande.

8 kommentarer:

Cykelhimlen sa...

Intressant teori gällande killar/tjejer. För mig är det nog likadant fast tvärtom. Dvs jag tycker att killar är dumma i huvudet (hockeysnack, jakt, bilar, "brudar" och det allmänna machopratet etc). I normalläget är tjejer mer intressanta fast killar är roligare när det verkligen "gäller".

Lisa sa...

förmodligen har det väl att göra med att man förväntas umgås mer friktionsfritt med de av samma kön, vilket gör att när man inte gör det blir det mer påtagligt och man tycker alltså att det är "värre" än när man inte klickar med motsatta könet. att tjejer & killar inte kan umgås ("så olika" etc) är ju något som felaktigt tutas i en från alla håll sedan dagisåldern, så det känns förmodligen mer förväntat, medvetet eller ej.

Cykelhimlen sa...

Tänkte göra en kommentar om vad som är fel på folk i allmänhet (inskränkta, idioter etc), men jag orkar inte göra det en söndagskväll... Hur som helst så håller jag med.

Lisa sa...

jojo, så är det ju, och skulle man göra en ordentlig genomrotning i frågan så är det förmodligen lika många män jag inte kommer överens med, men det blir ju inte lika påtagligt.

fast på senare tid har jag börjat tycka att människor i större utsträckning är rätt älskvärda på sina egna sätt liksom. vet inte om det betyder att jag blivit gammal, dum i huvudet själv, eller om det bara är en generellt mindre tonårsjobbig inställning till livet som smittat av sig... det är oavsett rätt trevligt. bättre att älska än att hata.

Kristin sa...

Word Lisa, coola tjejer är liksom ändå snäppet coolare än coola killar. (No offence guys, men så ere.)

bror sa...

ipad?, vems är denna?

Mats E. sa...

Egentligen tycker jag faktiskt om de flesta människor, men har börjat bli avtrubbad med tiden... (Typ gammal och bitter istället för ung och rebellisk - i och med att jag aldrig har varit rebellisk, så har jag gått från att tycka om människor till att inte göra det så jättemycket - dvs hoppade över första steget i "utvecklingen"). Men det är bara för dig att välkomna bitterheten när den slår till ;)

Och det är nog sant att tjejer faktiskt är lite coolare än killar.

Lisa sa...

kristin: ja men verkligen, det är ju helt objektiv fakta. tur för oss! ;)

petter: gissa... fast jag tror fan jag måste haffa egen.

mats: jag avverkade bitterheten som tjugoåring, när alla andra var i asien och drack buckets och älskade livet och surfkillar, tror det får vara nog så och låter nog helst bli att falla dit igen. ;)