lördag 9 januari 2010

Kulturell finanskris

Man kan ju förstås diskutera hur det egentligen står till med den där litterära bildningen hos mig, om man vet om att jag idag haft följande fb-konversation med Johanna:

Lisa

hörru!

vad heter en bok!

en klassiker

det är inte dorian grey men jag blandar av någon anledning alltid ihop dom titlarna

finns som film också

handlar om en överklassnubbe på 20-talet

och en fest

3:24pmJohanna

ah vänta

3:24pmLisa

alltså åååh jag vlir tokig

3:24pmJohanna

den store gatsby

scott fitzgerald

3:24pmLisa

JA!!

tack


(Detta efter att vi gemensamt kommit fram till att Hjärtdjur förmodligen är en bra bok eftersom den

1. har fint omslag

2. är tunn)


Jodå, förstår ni. Högkulturellt var'e här.

2 kommentarer:

johanna sa...

jag tycker att det där bara visar på att vår högkulturella bildning är intakt & inte att förakta.

Lisa sa...

Givetvis är det så, jag tog mig bara friheten att på sant översittarsätt ironisera över vår oerhörda distans till det hela. Något vi enbart kan unna oss eftersom bildningen är så intakt.
Apropå exotism osv.

Det känns som en fräsch och modern attityd tycker jag.