fredag 8 januari 2010

En rebus!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

johan sa...

Det var en lång rebus men jag har den: "Det är beklämmande att ingen finner det intressant att applådera mig nu när jag är frisk och känner mig som en kalv på grönbete."

Lisa sa...

Åh Johan, det här är anledningen att jag, trots att du har fel åsikter om precis allting, ändå älskar dig! BRA JOBBAT! Nästan helt rätt!

Stefan sa...

För att vi som civilisation ska överleva är det viktigt att vi följer vissa regler och överenskommelser, och en av dem viktigaste är att om man ska göra en rebus ska bilderna/symbolerna/tecknen vara i den ordning som rebusen ska utläsas. Ex: Om svaret på rebusen är "glädjehus" kan och får inte första bilden vara ett hus och den andra bilden någon som är glad.
Capish!

Lisa sa...

Men Stefan, jag har ju gått på konstskola i flera år.
Med det kommer en hel del ok man måste bära på sina axlar livet igenom, men det medföljer även en del bonusar, och då bland annat den som säger att jag kan titulera mig "konstnär" om jag vill och får således ta mig alla friheter jag känner för, eftersom jag ALLTID kan hävda att formen är nödvändig för det konstnärliga uttrycket.

Som i det här fallet till exempel.

Det är snarare så att det är vid de tillfällen genom historien som de normativa reglerna och outtalade överenskommelserna har brutits, inte upprätthållits, som vår civilisation har tagit ett steg framåt i sin utveckling, och därför skulle jag snarare vilja se mitt anarkistiska rebuskonstruerande som ett offer för vårt samhälles fortsatta vidareutveckling och i längden mänsklighetens fortlevnad. Tacka mig istället!