torsdag 14 januari 2010

Fail

Man brukar ju säga att om man inte är bra, så får man vara snygg istället. Idag lyckades jag inte med något av det. Kolla på bilden liksom! Hur står jag? Det ser ut som att jag håller på att stelbent ramla rakt över Karin!
Uppenbarligen var jag glad ändå, och när det vankas skidskola med världens bästa Carlsson är det väl svårt att vara annat. Skate stod på schemat och både Carlsson och Stefan M (som inte kom med i bild) KAN ju det där, så de räknas inte. Jag och Karin ägnade oss gemensamt åt en timslång nybörjarfest med allt vad det innebär (för Karins del vurpor, för min del problem att över huvud taget komma framåt). Mer lidande än glidande på det stora hela i alla fall.
Att något som ser så lätt ut ska vara så svårt? Det är väl inte rimligt? Bortsett från ridningen förstås, som ju är mesta tekniksporten av alla, så ligger det här rätt bra till på topplistan över svordomsframkallande aktiviteter.

Nåja, kul ändå såklart. Ge mig en gång till bara så ska det nog sitta det där med. Jag tror att jag fattade hur det skulle kännas när man gör rätt, så nu är det ju bara att se till att göra det också. Kan ju inte vara omöjligt.

Inga kommentarer: