onsdag 6 januari 2010

Självömkan

Jag är ledsen för dålig uppdatering. Jag är sjuk och det är synd om mig.
Jag trodde jag var frisk och bara lat, så jag trotsade kylan (-20 bara här, ingenting jämfört med dalarna ju) och tog en halvtimmes promenad för att sätta mig på en cykel och prova att skrämma bort slöheten. Körde två intervaller och insåg att jag inte inbillade mig. Försökte ändå trampa på lite fint timmen ut, bara för att, men lyckades inte låta bli att öka intensiteten i smyg hela tiden. Som vanligt gör jag inte som jag vill.
Det var naturligtvis bara dumt och onödigt, så då gav jag upp helt och hållet. Promenerade hem igen och har sedan dess halvkomat på sängen i fler lager kläder än ni förmodligen ens äger. Fryser, knaprar medicin och försöker kolla på film men Voddler bara strular för mig så jag funderar på att helt enkelt se till att somna och inte vakna förrän imorgon. Frisk. Förstås.



Kallt till och med i Örebro.

6 kommentarer:

Pappsen sa...

Undrade för ern tid sedan vars min fina halsduk tagit vägen - nu vet jag! :-)
Krya på dig.

Lisa sa...

Den har varit i tryggt förvar i många år, ända sen jag bodde i Stockholm.. :)
Men jag hade den ju hemma nu över jul!

Stefan sa...

Note to self: Blogga inte iförd stöldgods.
Krya på dig tjejen!

Lisa sa...

Roligt i sammanhanget är ju att inte heller jackan ursprungligen är min...

Johan sa...

Krya på dig! (Onödigt i skrivandets stund då du nu förmodligen är helt frisk.) Jag trodde att du tagit en sista minuten till ett gummiplantage!

Lisa sa...

nä det är jag faktiskt inte, jag ligger som bäst och funderar ut ett riktigt whineigt inlägg om hur synd det är om mig som fortfarande är sjuk.

inte heller får jag vara i nåt gummiplantage. inte ens det!! buhu osv etc