tisdag 26 januari 2010

Förmiddagswatt

Joru. Vaknade alldeles för sent idag av någon outgrundlig anledning. Hade dessutom somnat med både tv och glasögon på. Ingen ordning på det Strömska torpet inte.

Ola skulle upp till Marka och åka skidor på förmiddagen idag, och jag tänkte att det väl var lika bra att försöka väcka mig själv till liv lite och få träningen gjord lite tidigt, så jag följde med för att få mig lite TC i ett ekande tomt rum uppe i ljungstugan innan lunch.

Det var ett himla slitgöra idag, ska jag tala om. Naturligtvis har jag en diger samling bortförklaringar och ursäkter i stil med att jag inte tycker att jag sitter så bra på monarken/jag alltid presterar sämre på förmiddagar/det är svårare att pressa sig om man tränar ensam/blablabla. MEN det kan ju också vara så att jag hela tiden tränar med män, pratar om träning med män, läser om mäns träning, och därför också tror att jag ska prestera som en. Kortfattat alltså; jag har inga egna resultat att jämföra med, så jag borde inte jämföra alls.

ÄÄÄÄNdå värt. Kul att träna. Kul med siffror. Kul att hitta den här galningen i skidspåren sedan:

Tur att det inte var mörkt, man vill ju inte bli jagad av den där i skymningen!
(Fast det är mest ett osmickrande kort jag råkade knäppa, i verkligheten såg det proffsigt och smidigt ut, så jag hoppas jag är förlåten för publicerandet av den här)

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

ser ut som urtypen för otäcka farbrorn som avhandlats i en blogg nära dig härförleden. bra att du blir trött, så ska tisdagarna vara/stef

Lisa sa...

i alla fall en sådan to be, än så länge för ung han med, trots veteranstatus.

ja, såhär i efterhand var jag nog inte särskilt svag heller, så det var nog en bra sorts trötthet!