lördag 2 januari 2010

Dalarna - Närke: 2 - 0

Skridskor på Runn med Stefan, en strålande sol, en nyligen åkbar bana och matchande mössor idag!

700-metersbanan är plogad! Det måste naturligtvis firas och invigas. Bortsett från mina vevande konståkningsarmar gick det efter en stapplande start som smort, trots min nybörjarstatus (jag åkte ju EN gång förra året, men ja). Det där med skridsko var ju ingen match (och även om det skulle ha varit det, så hade jag åtminstone vett nog att vara monokromt klädd och iförd tights, vilket borde vara grundregeln för att få ägna sig åt någon som helst typ av idrottsutövande. Även om man är dålig behöver man åtminstone inte se ut som en komplett idiot).

Men det var fin skit, det hela! Roligt! När flytet infann sig var det ju hur värt som helst! Lyckas jag bara lägga av med min grenöverskridande ovana att vara lite farträdd så skulle det ju gå prima det där.

Imorgon förmiddag bär det av söderut. Opeppen på Örebro är rätt stor, faktiskt.

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

dessa talanger, fan vad du går framåt. kul!/stef

Lisa sa...

Ja, jag tänkte byta namn till "Lisa Talangjäveln Ström" på Facebook nu, tror 2010 är året då jantelagen går under nämligen.

Men ja roligt sa bull! Synd att jag inte fick prova skateskidor den här gången. Men med min dalalängtan lär jag väl typ komma tillbaka om en vecka eller nåt, så då kanske?