söndag 20 december 2009

Tyngdlyftning


Unga fröken Amby satte ju dock oss alla på plats idag genom att, även om hon inte låg längst, helt klart sopa iväg den snyggaste stålmannen av oss alla. Vadfan? På första försöket? Efter att i en hel vecka mörkat formen och bara pratat om sin dåliga balans!

Jag har å min sida ägnat dagen åt både tyngdlyftning och tunga cykelintervaller. Cyklandet var det inga konstigheter med, tyngdlyftningen var desto trixigare, men förmodligen det roligaste sen, ja, cyklingen?
Sofia, som varit landslagslyftare, visade ryck och stöt och lite kompletteringsövningar. Ni som har gott minne kommer ihåg att jag redan förra vintern pratade om att jag verkligen ville lära mig OL på riktigt, och mer riktigt än att ha en sådan lärare blir det ju knappast.
Sjukt kul! Alla borde testa!

4 kommentarer:

Monika sa...

Me goes famous today! jisses vad många som kommer se min otroliga success som stålman!

Lisa sa...

ja, känn pressen på att leverera även i fortsättningen! haha

Kristin sa...

Hej Lisa! Nu hittade jag din blogg. Var tvungen att kommentera på detta inlägg för jo, tyngdlyftning är faktiskt svinkul :). Kanske lyckas vi tajma in ett sådant pass också någon gång? För mer cykel måste det ju bli, kanske när klimatet är lite humanare.

Kör hår!
//Kristin (/wintersnowdrift)

Lisa sa...

OJ! VAd kul att du är här, hur hittade du hit?!

Jag är världsny på tyngdlyft, så du får gärna lära mig allt du kan!