tisdag 1 december 2009

Lisa tränar

Jomen just, jag har ju tränat också. Jag gissar att det är lika bra att ta upp det själv innan någon annan påpekar min dåliga rapportering kring det. Jag har ju förstått att det är det ni egentligen helst vill läsa om, och (av outgrundlig anledning) inte de här andra resultaten av den allmänna glappkäftheten och tangentbordstourettesen jag oftast ger er här.

Körde i alla fall fyra halvtunga tior med två minuter mellan. Var lite fnittrig och spak till en början, efter x antal nätter med <6h sömn och rätt många dagar med en herrans massa producerande av texter, vilket så småningom byttes ut mot istället lite sammanbiten och spak mot slutet.
Äääääändå värt. Nu är jag ju pigg och fnittrig igen!
Såhär i efterhand hade jag såklart kunnat bita ihop och lagt på lite till, men tydligen behöver man inte se stjärnor jämt(?!). Ola försökte till och med lura i mig att jag inte behövde köra intervaller om jag inte ville, men det var ju naturligtvis bara ett lömskt trick. Jag vet nog, jag har blivit förvarnad. Går ju inte på den lätta.

Funderar på att nästa gång gå på min gamla löpintervallfavorit; stegen! Det är ju fantastiskt vidrigt till fots, så det borde rimligtvis vara härligt helvetiskt även med trampor.

& apropå stegar och träning, så kanske jag rent utav ska ta och festa till det med min gamla CF-gymfavorit någon dag här nu. Det borde ni också göra om ni vill må dåligt! Den är kul! Särskilt om man är två och kan tävla lite.
Det hela går ut på en stege av 5-10-15-20-15-10-5 rep av knäböj/marklyft/armhävning. Inga pauser mellan varken övningar eller set utan snabbast möjligt utan att fuska.
Jag brukar köra med typ 2/3 av kroppsvikten i böjen & lite mer i marken, men är man stark och mer viktvan får man lägga på så det blir tillräckligt tungt. Känner man sig exeptionellt stark kan man ju byta ut armhävningarna mot chins.
Testa det nästa gång, det brukar ge andfåddhet och en trevlig stelhet.

Inga kommentarer: