fredag 18 december 2009

Borlänge och Karin!

Det är -15 utomhus här, och ska tydligen så vara i alla fall resten av veckan. Jag har inga skoöverdrag med mig, så jag tog lillbilen och åkte till Borlänge (omg!) för att styra upp den saken.
Väl där ringde Carlsson och tyckte att jag skulle jobba mer och shoppa mindre, så att han kunde få åka hem och ta hand om sina sjuka barn. Det höll jag naturligtvis med om.


Så jag åkte till mitt gamla jobb på F&S för att hoppa in några timmar. Där var Karin! Kolla vad glad hon blev över att få jobba med mig! Hon ba: "HURRA!!" och tog på sig partyhatten.
Nästan. Inombords i alla fall, det vet jag nog.


Karin åt nyttig soppa, jag åt inte fullt lika tallriksmodellsoptimala pepparkakskolor. Vägde dock upp med en nöt. Det är nyttigt med nötter. Mineraler.

(Sist men inte minst också ett bevis på att jag faktiskt inte bara fikade, utan även gjorde lite skäl för min närvaro. En dator. Ett excelark. INGET är väl mer seriöst än excelark? Skulle inte tro det.)

2 kommentarer:

martintrampar sa...

Va du flänger fram o tillbaka kvinna, köp skoöverdragen på Biltema i stället. Fula, billiga o väldigt bra. Känns schysst att bara ge 149:- när man bränner ett par i månaden.

Lisa sa...

Det var det jag gjorde serru, Biltemapalatset ligger i Borlänge. Köpte även ett par skärmar, så nu behöver jag inte cykla på nåder längre.