torsdag 3 december 2009

...& så lite inomhus

JOMEN SÅHÄR ÄR DET VA, mina vänner.

Jag begav mig till ljungstugan för att trampa lite inomhus. Ville sätta lite snurr på benen efter alla de här tunga intervallerna jag har kört på senaste, det där med variation ska ju tydligen förnöja säger dom som vet. Dessutom tycker jag det är jobbigare att ligga på hög kadens än låg, så det är säkert nyttigt för mig osv.
Jag ägnade mig åt en ologisk stege på en lagom bit över tröskel. Först stegvis upp till 10min och sedan halveringar neråt med en minut emellan. Mest (enbart) av anledningen att jag trots min pigghet var lite mentalt omotiverad och jag tycker att det är så himla avkopplande att ägna mig åt sådana där röriga uppdelningar ibland då eftersom det låter min hjärna vara sysselsatt så bra. Den största delen av tiden kan jag då ägna åt att fundera på tider, hålla koll på minutrar, räkna sammanlagd tid på olika pulsar, räkna bytestider, försöka räkna ut snitt i jämförelse med andra pass under samma tid, räkna om alltihopa igen med med en annan fiktiv vilotid och gud vet vad för annat sånt där som håller tankarna borta från att reflektera över huruvida det är jobbigt eller inte. Ju fler siffror desto bättre. Förmodligen skulle det mest optimala, rent mentalt, vara att även ha en random varierande vilotid, bara för att verkligen krångla till det så mycket som möjligt.

Skönt hur som helst. Blev trött i vaden. Annars var det väl inte så mycket mer med den saken. Drack en kopp kaffe efteråt vilket alltid är gudomligt efter träning, något som jag aldrig minns självmant men som slår mig varje gång jag bjuds på det. Nu är jag pigg igen. Orka vara trött?! Trötthet är för pöbeln, jag jobbar inte så.

2 kommentarer:

j sa...

Orka göra en blankrad...

Lisa sa...

nej