lördag 5 december 2009

Lyfta skrot

Jag har faktiskt gymat.
För att ni ska slippa anstränga er med att tänka såhär på lördagförmiddagen har jag förberett lite fraser för er att nu brista ut i efter att ha delgetts den informationen:

- "Herregud!"
- "OMG!"
- "Kors i taket!"
eller för all del min personliga favorit: "Quick Bob, get the children into the minivan, the world is obviously coming to an end!!!"

Böj n häv osv. Bangade dock min specialpyramid vilket nog var lika bra eftersom ryggfan började gnälla om trötthet redan efter bara ett par set i böjen. Liksom what? EJ okej. Måste nog ta tag i det där.
Det var i och för sig rätt kul igen, så jag kan nog tänka mig att ägna någon timme då och då åt lite stänger och vikter. Jag håller mig ju till det området, det är bara det som är roligt. Maskinerna somnar man ju av vid blotta anblicken.

Mina favoritövningar: böj, mark, frivändning och den där specialkombon med frontböj-militärpress-bakböj-bakaxelpress i en enda rörelse. Skulle vilja lära mig ryck, det är nog en övning jag skulle uppskatta. Tyvärr är det lite för klent med OL-människor i min närhet.

Hur som helst, förutom den där enda gången i september så var det nästan ett halvår sen jag överhuvudtaget var där. Stelheten är kanske inte direkt en högoddsare?

3 kommentarer:

stefan carlsson sa...

du utelämnar det enda viktiga här: -hur många armhävningar är du uppe i nuförtiden?/stef

Lisa sa...

det är ett väldigt medvetet smygande med den faktan, jag tänkte att ingen skulle vara uppmärksam nog att märka det, heh.

Ärligt talat, vet faktiskt inte. Har inte testat ordentligt sedan i början på hösten och då var förfallet så totalt att vi inte ens behöver nämna några siffror.
Förmodligen måste det bli en ändring på den saken... hur många gör DU?

stefan carlsson sa...

jag kommer offentliggöra det i mitten av februari, innan vm. jag räknar såklart med tresiffrigt igen./stef