tisdag 8 december 2009

Dagens träningspass sammanfattat i en sonett

Sådär är resultaten, de vill gärna ge skäl för klagorop
För kroppen protesterar, den vill då inte alls
den lyssnar på huvudet, fast jag ropar "vafalls?"
På dagens pass, blott 40 minuter fick jag ihop

Jag tänker det är ok, allt kan inte alltid ge jubelrop
Fast "Det är bara psykiskt", jag vet, det är sant
Men vetskap hjälps inte, det känns likadant!
Dock förstår jag nog varför, det är en egengrävd grop

Så jag tänker det går över, jag försöker glömma bort
Trots allt så älskar jag ju cykel
Ett par veckors dålig träning, i längden är det kort!

På tisdag hoppas jag till problemen hitta nyckel
Tills dess förlåter jag mig själv, livet är inte alltid så lätt
Men då, när det är det slitigt, blir det trevligare som sonett!

2 kommentarer:

sa... sa... sa...

Det var en galen tjej från Ström,
som med ord kunde framstå som öm.
Men nu stämmer det ej.
Hon är ju Falutjej!
För sonetten hon får mitt beröm!

Lisa sa...

ÅH! En limerickkommentar! Det här med rim känns ju VERKLIGEN som den nya bloggmelodin!