lördag 1 februari 2014

Grattis

Idag 26 km i 5,00-tempo med tre inbyggda fartökningar á 3km - 2km - 1km. Det satt fint. Sprang en dryg mil lugnt först och släpade mest benen efter mig, men som vanligt kom jag igång lite när jag sedan fick tvinga upp farten. Avslutade därför passet snabbare än det började, vilket ju tydligen ska vara positivt när man springer har jag förstått.

De där fartökningarna sprang jag i 4,30, 4,15-4,17, 4,10-4,13. Tusen meters vila mellan varje. Ganska jobbigt där på slutet när man börjar komma upp i 20 km och ändå ska hålla på att öka tempot. Men det är bra för mig och mina små ben.

Lyxade även till det och sprang med vätskebälte, även det är bra för mig. Kom såklart hem med hälften kvar men fick ner iaf 2 dl sportdryck under passets gång och jag tror det gör skillnad! Om inte annat så mentalt. Men jag måste hela tiden påminna mig om att dricka, det är liksom inte så att jag blir sugen på. Ändå bra att öva.

Rätt stum när jag närmade mig hemmet, men så var det mitt längsta pass hittills också. Det fina är att varje långpass nu framöver kommer vara det längsta någonsin! Rekord varje vecka hurra!

Inga kommentarer: