Igår var jag på gymmet. Älskar att vara på gym? Älskar inte så mycket att styrketräna, men att få ha tights! Att få ligga på nån matta/hänga i nån stång/gå runt och skaka på armarna eller vad man nu ska göra? Älskar det!
Fortfarande dock noll riktiga träningstimmar, alla vet att för konditionsidrottare så räknas inte styrketräning (utom eventuellt för skidåkare? Jag är mycket osäker på hur de räknar? Eftersom de är timjägarkungarna framför alla andra så LÄR de ju räkna inte bara själva gymtiden, utan även cykelturen dit, duschen efter, rundan på ICA på vägen hem och typ.... vilan dagen efter som träning? Allt för att maxa boken! Alla delar är viktiga! 24 timmar träning senaste DYGNET!!! Puh, snart vasalopp).
Men jaja, det var inte så intressant. Jag lyfte nån vikt, joxade runt med olika sorters bollar, gjorde pull-ups och så var det inte mer med det.
Vad det däremot är rätt mycket med är detta:
HATAR ju inte precis det där OOOOOM man säger så!
Crocker har alltså för sin vårkampanj fotat modellen Erika i både tjej- & killkollektionen och sedan klippt ihop bilderna enligt ovan. ALLTSÅ. Genierna på Crockers marknadsavdelning? Extremt snyggt och i tiden rätt. Tråkigt bara att de inte lät en lika androgyn kille göra hälften av jobbet? Rimligtvis hade det inte varit svårt att hitta någon passande, men fortfarande är det förmodligen lite för kontroversiellt. Ändå så fin grej det här. Hoppas alla biznizez och reklamare därute ser att det inte behöver vara så himla svårt att göra kampanjer som 1. töjer lite på normer, 2. ändå inte är så kontroversiella att de inte kan sälja utan 3. istället ger svinmkt cred och positiv uppmärksamhet.
Hoppas, hoppas, hoppas nu också att all världens (ok kanske landets) lärare osv tar tillfället i akt för lite prima gratis diskussionsunderlag på temat kön, gestaltning, vad som "gör" en kille respektive tjej, hur vi förhåller oss till det och alla de tusen andra bildanalys 1A-frågorna man kan använda något sånt här till.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar