tisdag 18 februari 2014

Frisk!

Nä om man skulle ta och börja blogga med bilder kanske? Eller?

HA SKOJA. Så himla nybörjarbloggigt att ha bilder? Jag var förbi den fasen -98. Å andra sidan lär jag väl snart vara tillbaka då. Nåväl.

Hur har det gått med höften, undrar ni? Jo, det ska jag berätta för er!

I fredags sprang jag sex km. I lördags åkte jag 30 km klassiskt. I söndags morse sprang jag 9 km. Efter det var jag lite liksom "trött" i höften (igen, så svårt att beskriva?) och det kändes nästan som om den liksom krampade lite i muskelfästet(???) men jag hade inte ont, och eftersom jag vilat + voltarenat i en vecka och det uppenbarligen inte tagit bort det så kom jag och mitt briljanta intellekt fram till att det förmodligen inte var vila som var receptet. Gymmade en massa prehabbiga nyttiga övningar på söndag kväll och vilade igår. Idag 14 km varav 9 i snabbdistansfart. Kände ingenting efter det.

ÄR JAG FRISK NU????

Istället för vila har jag de senaste dagarna stretchat like a crazy person i alla möjliga varianter och vinklar och leder och det verkar ju ha gett bättre effekt? Skojar inte att jag alltså suttit/stått/hängt/böjt/vridit framför mitt skrivbord hela dagarna på jobbet. Inga konstigheter. Bry er inte om mig. Jag ligger här på golvet med hoptvinnade ben men fortsätt ni bara med det ni höll på med!

Som en bonus har jag dessutom blivit av med min stelhet i ryggen? Jag har ju alltid stretchat förr om åren, mest av hävd och ohejdad vana, men de senaste åren har jag väl blivit bekväm och lat och mest velat duscha och äta efter passen och därför skippat det där. Eftersom jag också är rätt överrörlig så lider jag inte direkt av det i vardagen, men kanske är det så enkelt att jag ändå gått och blivit stel någonstans bara? Som pöbeln!

Har iofs även nya skor. Så det kan väl vara det också. Man vet inte. Jag bryr mig heller inte sålänge det är bra.

Inga kommentarer: