söndag 28 augusti 2011

Finnmarksturen!


Jag låg ganska länge fyra igår, men blir väl ungefär kring att de här bilderna togs tvungen att släppa Josefine (som är så liten att hon knappt syns mellan mig och Göran!) som sedan tog bronset. Till slut kom jag i mål som femma.
Något som förmodligen inte gett mig en bättre placering, men ändå en bättre tid, hade varit om jag inte behövt stanna för kedjehaveri uppskattningsvis 20-30 gånger. Utan överdrift. Höll på att lägga mig ner och grina det sista tiotalet gånger, men oryx&crakeade väl osv. Sånt är ju livet och sådan är väl framförallt mountainbikesporten, och i mål var jag bara 5 min efter (en visserligen väggad in absurdum) Daniel, och de små segrarna räknas också.

Hur som, den här nya och omgjorda banan. SÅ-HIMLA-KUL! Jag tyckte ju verkligen superbra om den gamla sträckningen och var väl en av dom som var lite gnälliga över att det skulle göras om, men gud vad jag verkligen tycker att de hade lyckats! Mycket jättefin och rolig stig och ändå snålades det inte med höjdmetrarna på grusvägarna. Verkligen en av årets roligaste banor!
Jag vet inte om de lyckades med att locka fler startande men jag hoppas att det kanske annars kommer till nästa år när ryktet spridit sig.

Dessutom: stort plus för den oerhört föredömliga distansskyltningen. Varannan kilometer uppdaterades vi på hur långt vi kört, något som många andra lopp inte är så bra på.

Nåväl, jag hade bara sovit 3-4 timmar natten till tävlingen så jag var lite spak i bilen på vägen hem. Somnade direkt jag kommit innanför dörren och var väl däckad i en tolv timmar. Fint. Fortfarande trött dock, men ska nu ut på landet och bära skog.

Inga kommentarer: