söndag 28 augusti 2011

Dagen efter

Eh, ja. Vaknade i morse efter de där tolv timmarnas sömn och kände mig ändå som om jag både druckit upp en hel bar på egen hand och sedan legat i en bastu och blivit slagen i huvudet med en hammare från det att jag somnade tills jag vaknade igen, vilket i sin tur kändes som mer knappa fem minuter än ett halvt dygn. Oförtjänt ickedrycksbakis, allltså.

Åkte förstås därför ut till det där sisyfosbygget i Sundborn för lite trädfällning. Det kändes ju inledningsvis som en måttligt briljant idé, men en dag med manligt kroppsarbete visade sig vara helt rätt medicin för att bli människa igen! Efter ett par timmar var jag återigen lärkmaterial.

Stora träd idag. Lokal traktorförare fick komma och hjälpa till med tre stycken. Apropå det här med folk som är bra på det de gör. Gud, lastade trädstam som om det aldrig gjorts annat. Vilket det väl förmodligen inte heller hade. Men ni vet.

Tumme upp! Trött och svettig tjej får kexchokladsbelöning. Har väl inte så höga krav, nöjer mig osv osv.

Imorgon tror jag att jag ska till Uppsala och registrera mig på min kurs. Lär väl kolla upp vart jag ska och så, samt exakt hur okristligt tidigt jag måste gå upp för att hinna dit. Jag gissar på 0500.


Inga kommentarer: