söndag 7 augusti 2011

Andas ut!

Men man fattar ju, det har ju undrats och funderats och spekulerats. "Nu har det väl ändå varit många pass på raken här utan en enda bild på Jeppe 77 som fikar? Vad har hänt? SM-bantar han? Eller är de ovänner? Har han cyklat själv? Ska de börja cykla med andra? Är det ok om vi ringer honom nu? Hur ska det gå med samlingen i vår bildmapp? Är det över nu med fotoalbumet 'fikajeppe'? Hur ska vi nu veta om han ens tränar? ÄR de ovänner? Har hört att det är så!"

Men vänner! Var lugna, här ska ni väl få:


Kolla vad fint, se så glad han är! Känns det bättre? Jag själv var väl åtminstone så nöjd nu när ordningen var återställd och vi fick cykla fintur och fika länge. Variation förnöjer förstås, men rutiner har ju onekligen sin tjusning det också.

Den enda som var nöjdare än jag var väl kanske min fader konungen som ringde mitt i passet och helt till sig skulle tillrättavisa mig och mitt felaktiga användande av "lök på laxen" i inlägget här under, eftersom jag som bekant alltid annars har rätt och han tyckte att det "gäller att passa på när man väl får ett tillfälle att rätta!". Jag noterar dock att ingen av er andra tog tillfället i akt, whats up med det? Det är ju inte som att det är en chans som kommer komma igen.

2 kommentarer:

E-m-san sa...

Jo, jag kände ju också att det var en antnonym (obs! jag har för allt i världen inte googlat detta:P) till allt det andra...:P

Lisa sa...

förstås! men fint av dig att vara för väluppfostrad för att påpeka. :P