torsdag 21 april 2011

Saker man kan välja att inte kommentera

Thorsten Flinck är just nu soffgäst hos världsmästaren av ledande frågor, och han har precis med slutna ögon förklarat att utan smärta existerar vi inte, och hos honom är den tydligen bottenlös, eftersom hans inre landskap är så utvidgat.

Uppdatering: OCH OCH OCH. Nu flämtade han även såhär på frågan om vad han tänker när han vaknar: "Nää, det är bara dödsångest. Det är det första när jag vaknar och det sista på kvällen."

Uppdatering 2: OCH OCH OOOCH nu!! att han är smutsig. inombords, dvs. som konstnär. Mackan, kollar du eller??!!!?

Uppdatering 3: alltså, ok, nu pratar han om hur han är ett svart hål. allvarligt?! hur kan någon vilja umgås med den här människan? är det någon som gör det?

T Flinck-anekdot: när jag jobbade på ett café i vasastan en gång i min ungdom så hade flinckan samtidigt nåt projekt i en lokal intill vilket ledde till att han med ojämna mellanrum vaknade ur sin artsy bubbla för att komma inrusande barfota och skogstokig och härjade runt och skulle ha kaffe. Vi var förstås livrädda varje gång.

3 kommentarer:

Kristin sa...

Åh jag är glad att jag inte såg programmet utan läste uppdateringarna via din blogg. Om jag måste umgås med Thorsten Flinck ska det vara med dig som medium.

För övrigt: jag funderar på att eventuellt förflytta mig till Falun senare i påsk och kanske kolla läget på den spännande träningstävlingen som verkar gå av stapeln på jungfruberget. Är du där? :)

lisa sa...

Ja, jag förstår det. Jag är lite ledsen över att jag såg det men det gick ju heller inte att slita sig när man väl stod där vid avgrunden liksom...

Jag är borta och tävlar i helgen men kommer tillbaka måndag kväll, så på JTT:n är jag nog inte (den blev väl flyttad till måndag?) men vill du hoja eller så i veckan så är jag tillgänglig :)

Emmsan sa...

Känns skönt att någon tar på sig ansvaret för TF uppdateringar så en annan slipper:D:D

Säger det igen, bästa bloggen, dagen är räddad!!:D