fredag 15 april 2011

*2

Åååhh det var väl länge sedan det var så gott med knäckebröd till frukost? Mmmm. Det väger nästan upp det tråkiga i att vakna 1. själv, 2. till ensiffriga plusgrader och 3. till en frukost utan avslutande stumkaka.

Psychopathen står nu blank och svart och halvmonterad och vill ut i skogen. Jag umgås med huvudvärk och tvättstuga och måste försöka hitta ett sätt att smöra för hundarna så de förlåter mig mitt svek och min frånvaro och slutar vara sura och tvära. Typ pipleksak. Är dessutom beordrad uppfräschning och utbyte av delar på landsvägscykeln, så jag lär väl försöka styra upp det under dagen också om jag hinner. Plus att jag måste ner och plocka upp nya skor från Northwave och förhoppningsvis träna några timmar så inte försoffningen blir total. Imorgon åker vi mot Östgötaloppet. Jag hade väl gärna stannat hemma, men träna ska jag ju ändå så då är det väl lika bra att göra det med nummerlapp på ryggen.

Har kommit halvvägs in i den här nu. Jag tror att jag har nämnt den tidigare, men jag har liksom inte riktigt kommit till skott med den förrän den här senaste veckan. Bra skit, i alla fall. Det tog väl tvåhundra sidor att engagera sig, men så är det ju med alla bra böcker.
SR recencerar den såhär: "om ni tröttnat på att hasa runt i det svenska deckarmoraset och har ett obefintligt intresse för livspusslare i Bromma, då är detta underhållning för er, ”int-lit” - lättsamt för intellektuella." och det är väl kanske en passande sammanfattning. Ovanligt i alla fall med böcker som känns smarta och välformulerade OCH roliga på samma gång, så bara det gör det väl läsvärt när ni som inte ska tävla cykel ligger på soffan i påsk. Inte ens det trötta da vinci koden-temat gör något.

Inga kommentarer: